är harar smarta?

Vilken helvetes dag! Igår fick jag världen allergichock när jag skulle duka upp ett långbord i trädgården på jobbet - nyklippt häck!  Och har mått som en söndrig kratta efter det! medicin jag tagit har inte gjort någon större påverkan på det heller! P.g.a detta så bestämde jag och M att jag tog hand om gästerna inne. typiskt nog får jag först ett sällskap på 9per varav 5barn och strax efter de satt sig komm ett sällskap på 7pers varav 5barn och 2av dom var ett mindre helvete att ta hand om /lyssna på/bli jagad av! Det är inte det att jag har något emot barn, tvärt om!! men snälla någon! Vet man med sig att man har skitungar till barn och inte kan tygla dom så tar man väl för bövelen inte med dom på fin rasturang!! Visst alla ska kunna få gå på resturang.. men HA PLI PÅ UNGEN!! iaf de dagar jag har pollenallergi!

När jag imorse körde tidningar så satt jag och filosoferade för mig själv i bilen.. kom tänka på en massa saker som var värda att fundera mer över. Men det som slog mig mest idag var: Är verkligen harar dumma, eller bara fattar dom inte bättre? När dom ska "akta" sig för bilen som kommer körande..varför inte springa till åkern där dom egentligen vet att dom är säkra , för där är ingen väg! Men nej, spring tills du dör framför bilen och sen rulla över kanten av trötthet! Och duvor är inte mycket bättre, men dom har ialla fall vett att ta sig uppåt!

Shit vad jag pratar mycket jobb, men det är det enda som händer i mitt liv nu för tiden - rå tragiskt! Men tack gode för vänner!! dom är så härliga! ironi är också härligt! vänner och ironi = toppen!
+ idag så hörde en kär "gamal" vän av sig! Jag blev så glad! Jag trode ett tag att det var finito, men nej! =)

Förövrigt så är jag ganska mör i kroppen! bli lugn kväll, middag nere i stugan med familjen!
Undrar när jag och Gustav ska ha vår sorbet-fest-för-två?!

Idag när jag gjorde min look for the day så blev jag insprerad av en person vid detta namn, så helt naturligt får looken också bära detta namn; EmmaJohanna.
Först när jag satt och testade och matchade så blev det först Japan tema (inspirerat av en annan kär vän) men hade inga bra Japanska namn då. Så senare efter jag fått tag i min vän, K, så ska jag göra en lokk tillängnad K - imorgon kanske?

look image

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0