Trippin´San Fran.

för att göra en sak klar: det ska ta 7 timmar att köra till San Francisco från Los Angeles via 101 enligt kartan. vi började köra halv elva på förmiddagen och trillade in på vårt hostel i San Francisco HALV TVÅ, 14 timmar senare alltså. vi är så fruktansvärt dåliga, eller våran så kallade NOLOST är sämre. för ibland klarade vi oss så mkt bättre än den! Förutom att vi trotsade regnet som varit i Big Sur dagen innan så började problemen egentligen inte förrän vi kommit fram till San Francisco. vår kära gps förstod inte att hela stan är enkelriktad, och snurrade därför bort oss totalt. när hon äntligen hittade rätt till oss, insåg vi att vi, eller att Anastasia och Cornelia knappat in adressen till biluthyrningen. amen ååååååååååååååååååh. så magiskt dumma är vi! så jag och A rusade in på ett hotell och bad om hjälp, fick fin fin hjälp av en full kines. Men han var ju full och ledde oss i fel riktning, ha förklarade helt rätt egentligen men åt fel håll, knepigt... tillslut kom vi fram, tack vare en godhjärtad taxichaffis. dagens ros till indiske taxichaffisen i San Fransisco!

halv två kom vi alltså fram, och var tvugna att fixa med accomodation and so weiter i miami. så vi ringde miami beach international hostel och fick prata med någon som föredrog att presentera sog som Art. hostlet var fullbokat, men han sa att han skulle se till att vi fick rum. han gav sitt ord på det efter vi sa att vi kunde bo tre svenska tjejer i en och samma säng!
vi trodde inte på det sådär värst mycket, utan bokade ett annat hostel. nu sitter vi här ändå, på miami beach international hostel. varför det kommer vi till senare. måste ju berätta allt  i kronologisk ordning

fick ungefär 4 eller 5 timmars sömn i san francisco, sen var det tid att packa väskorna på riktigt. för ja, vi försov ju oss lite back in LA och slängde ner alla våra tillhörigheter i den väska som stod närmast. alltså, i min coverbag till min backpack.. ompackning och halv tio var bilen tillbakalämnad och vi hade sett golden gate i dagsljus. vi åkte downtown och handlade bikinis, åt kinamat i chinatown, fick furtunrnes cookies, chillade på union square, spatserade runt lite grann. san francisco är en fantastiskt vacker stad! 15 timmar varav 12 vakna var ju på tok förlite för en sådan stad. anyways, en orsak att åka tillbaka dit!

på flygplatsen var vi tre vandrande vrak alla tre och såg fram emot ett nattflyg så att vi kunde somna, eller mer dö i några timmar. men INTE! vad vi bedrog oss. inte en blund fick vi, såå himla kallt på planen. A och C landade i miami 9 på morgonen, och jag droppde int ner förrän 13.45.. nu åter till hostelmissförståndet. hoppar in  i en taxi och ber honom köra oss till stället som vi verkligen bokat. ja tack, jag hjälper er med väskorna varsågoda tack och hej. vi går in på hostlet och det finns en reservation för anastasia karakitsou, vänligen vänta 20 minuter på att chefen kommer så att ni kan checka in. då upptäcker cornelia något mystiskt. det här hostlet heter ju miami beach international hostel, och  INTE south beach hostel. hmm... vi inser att vi nog kommit fel. men varför har vi en reservation då? ja, det visade sig helt enkelt att den där Art gjort sitt jobb och kastat ut några andra för att kunna trycka in oss tre svenskar, INTE i en säng tillsamamns utan faktiskt vars en säng! LYX!. tackar tackar! Inte nog med det, utan att vi sagt någon om hur länge eller så, så har fina Art bokat in oss hela vecka! haha, så u var det löst, så nu bor vi här resten av veckan ut.

det här hela med att fick boende har varit dom senaste dagarnas tema. vi har ju liksom bara löst det problemet innan men att ringa o fixa det kvällen innan.. så var det ju det här med NY. inte lika enkelt vill jag lova, men nu har vi våran alldeles egna 3:a i Brooklyn, NY under hela vistelsen!! livet leker och det är helt underbart! som vi konstantera idag när vi låg på stranden och glassade, kom vi fram till att det värsta problemet i våran värld just nu är att det var lite molnig idag.. jag menar STACKARS STACKARS STACKARS MIG ;)