Bye Bye Hollywood Hills

10 Januari, 2012

Livet är fint, världen är vacker och människorna så glada! Jag fullkommligt älskar att vara med i livet! Egentligen borde man kanske tycka att denna dagen är seg och bara förbannat dryg, men nä! Inte jag, sitter och ler och har det bara skitbra! Livet på en pinne!

Igår var livet högre upp än på en pinne! Bra sov morgon och vaknade väl själv vid 8.30 efter en mysig kväll. Jag och A drar oss snart iväg för att ta bussen ut till Santa Monica. Vi väntar, och vi väntar, väntar lite till och väntar.. Husterin bland the locals are total! Någon står och skriker för bussen är sen, Någon går och berättar för alla att hon nu är 1,5h sen till jobb (när hon stått och väntat på bussen i "bara" 40min) en tredje han bräker om att han ska kapa bussen när den kommer.. Bussen kommer, kapningskillen är där, kapar inte, och går inte på.. :S Vi knöker oss all på bussen och siktar mot Santa Monica



Av bussen och drar lite gator först för att kolla stan, vi som båda har satt köp-stopp för att väskan redan är mer än full köper vars två klänningar. Bra där! Vi fick ju dom ifs på reapris och det är bara små tunna sommar klänningar, så det är väl okej då, Eller?!
Vi drar ner mot stranden och jag blir som en liten 5åring så fort jag sätter fötterna i sanden och går ut mot havet! Åh du älskade hav! Älskar havet! kan sitta och titta och lyssna på dig i timmar! igår fångade du mig ännu mer där du visade upp ditt liv! När jag går ner för att stoppa tårna i Stillahavet så ser jag att det är en delfin som är påväg in mot stranden, Verkligen nära! Jag blir stel, kommer på att jag vill fan ha foto på det, eller varlör inte film? fumlar med det och vill samtidigt fånga A´s uppmärksamhet så hon också kan få se det! Resultatet av den filmen alltså, epic!
Några timmar på stranden och solkyssta kinder senare var vi redo att dra oss tillbaka mot stan för vad vi trodde skulle bli en magnifik och dramatisk kväll.. jodåsåatte jodå! Vårt fantastiska Steel Panther var inställt på HOB så vi vandrade vidare mot vårt också fantastiska Rainbow och käkade en middag istället! Mannen, myten legenden AC/DClovern satt bordet brevid oss och ville senare byta några ord och danssteg med.. senare på hemmåt vägen ser vi honom på andra sidan gatan dansa sig igenom Sunset Strip! Härlig kille!




Nu sitter vi här, packningen är laddad och klockan 16.15 kommer vår shuttle mot LAX där vi sen har en förbannat lång, 18timmars flight mot Sydney, Australien! Det ser jag fram emot more than ever, att landa och vara framme där då..






Det ända jag kan tänka nu är: Bye Bye Hollywood Hills. This is the end of the rainbow, where noone can be to sad! No, I don´t wanna leave, but I must keep movin´ahead. Im gonna miss you, Hollywodd Hills forever <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0