kackerlacksäcklet

åh, blir lite förvirrad på om vad jag har berättat för er och inte..  I förra veckan när vi var i Sydney så fick jag göra min första kackerlacksräddning. inte alls mysigt! Jag har packat mitt och precis hoppat in i duschen. Ia kommer rusande o knackar på dörren:
- Linnéa, vad gör du? kom!
- Eehm Duschar?! nej, varför?
- Det är en kackerlacka i min väska!
- Håll koll på den och vänta så kommer jag så fort jag kan.
försöker skynda i duschen med världens slöaste vattenstråle (då är det inte lätt med både schampoo och balsam till mitt hår) kommer tillbaka in i rummet och Ia sitter på golvet och paralyserat stirrar ner i hennes väska, öga mot öga med herr kackerlacka! vägrar släppa blicken! Jag försöker övertala henne om att vi ska gå ner och tillkalla "grabbarna grus" till vår hjälp. Vilket Ia smått vägrar för man vet ju aldrig vad som kan dyka upp i en osorterad backpackväska.. Jag inser sen länge att hon kommer ju bara fortsätta stirra på möget så det blir jag som får vara hero:n i leken. Vill ju inte ta i honom hud mot hud liksom så tankarna för bästa angrepp sprudlar.. Strumpa? nej kan vara svårt att få tag i honom säkert då, och måste ju slänga den strumpan efter åt då. En strumpa är värdefull! Plaspåse? Den vi hade var alldeles för tjock för att igen kunna få ett säkert grepp om honom och halt för vill INTE tappa ner honom på väskan/golvet för Gud vet vad som sker då.. Min dusch skrubb handske? ja? men min skrubbis.. :/
Ja va fan det får bli den så leken kan ta slut.. på men handsken och klär in armen i plastpåsen och jag är redo för attack!
Benen skakar och svettes flödar! efter kanske 5 minuters lång förberedelse och samlat mod tar jag honom och ut genom fönstert dunk in i tegelväggen och ner.. ner någonstans jag inte vet vart?
Det var min första nära kackerlacks historia här.. dagen efter läg det en i bokhyllan och tog sina sista andetag. Undrar hur nästa blir?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0