plånboksjakten

Är fortfarande i Bondi, lämnar det imorgon för möta cornelia i Sydney. Det var tänkt det skulle solas o så idag men vädret är ganska trist, eller ja man kanske är lite bortskämd, det är mulet helt enkelt. Så ska faktiskt försöka tvätt lite idag och ikväll få lyxen att ha trosor på mig, rena, fräscha! :) Lite smålyx! Enough said..

Vi har varit ute nu dessa kvällarna och haft fantastiskt kul här. Galet många svenskar, så blir nästan mörkrädd! Igår vet jag inte riktigt hur det hände men jag var väl så stirrig och exalterad över något.. Har alltid stenkoll på min plånbok, hur full eller vimsig jag än må vara. Men inte igår. Jag var på toa, exalterad och stirrig för att komma ut därifrån.. har för mig och var säker på att jag hade den med mig.. ca kanske 2-3timmar senare sitter vi ute vid ett bord och då märker jag det, att plånboken är puts väck och får panik.
Skallgången i vårt gäng startar och jakten är på gång! Vi är över allt, lyfter på stolar och bord, mattor och plattor, allt! Vrider  och vänder upp och ner på stället, frågar allt och alla. Jag och Anastasia rusar in på toan, för ändå misstänkte att det skulle vara där jag lagt ifrån mig den vid handfatet.. INGET. Frågar i baren och dom ber mig kolla i receptionen, Recaptionen? WTF, hur stort är detta stället? Rusar och där var den, med pengar, kort, minnen allt i! Vet inte vad jag skulle ha gjort utan den! Antagligen blivit tvungen att gifta mig med någon stackare för att stanna.. PUH!
När vi senare går ifrån stället hör jag en tjej (försöka) skrika mitt namn! Det var tjejen som hittade min plånbok och lämnade in den! Denna klubben vi var på är ett ganska stort stället och gud vet vem som hade hittat min plånbok och rensat den! Bra tjej det där så hon fick en liten hittelön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0